گزيده اي از كتاب قدرتهاي ذهنی(پروفسورمحمد رضا يحيايي )

 

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

به نام هستي بخش

قدرتهاي ذهني ( خودآموز روحي ) شماره 1

چشم دل بازكن كه جان بيني                         آنچه ناديدني است آن بيني

ستون اصلي بدن بر روي چهار پاية پاكيزگي ، تغذيه . تنفس و انعطاف پذيري برافراشته گرديده كه باعث سلامتي كامل بدن مي گردد.

فصل اول ( پاكيزگي تن و روان )

براي اينكه به حداكثر ظرفيت ( شناخت ، معرفت ، علم و عمل ) برسيد . پلة اول صعود به تكامل ( پاكيزگي تن و روان )    مي باشد. مطالب زير به طور خلاصه همگي براي پاكسازي سموم از كالبد فيزيكي ( تن ) و كالبد اثيري ( روان ) مي باشد و تا اين دو كالبد انسان از سموم پاك نگردند شخص نمي تواند به شناخت واقعي دست يابد.

الف) پاكيزگي تن: 

      O          حتما هميشه با وضو باشيد .

      O          هيچوقت با جورابهاي كثيف مشغول تمرين ، استراحت و مطالعه نشويد.

      O          به لباس خود عطرطبيعي بزنيد ( عطرگل محمدي، ياس ، سنبل و گل مريم )

      O          مكان زندگي خود را با عود ، عنبر و يا مشك خوش بو نمائيد.

      O          بايد تمامي وجودمان هميشه پاكيزه باشد.

ب) پاكيزگي روان

       O          غيبت نكنيد . دروغ نگوئيد. تهمت نز نيد. دزدي نكنيد.  افكار منفي را از ذهنتان دور بريزيد.

       O          تمام چيزها را بصورت مثبت ببينيد ، مثبت انديش باشيد.

       O          آتش خشم و انتقام خود را خاموش نمائيد. زيرا انرژيهايتان را از دست خواهيد داد.

       O          همه چيز و همه كس را دوست داشته باشيد. ( خوبيهاي ديگران را ببينيد).

       O          همه چيز و همه كس را ببخشيد . ( بديهاي ديگران را به خاطر رضاي خداوند متعال نديده بگيريد).

       O          با همه با مهر و محبت نيكي كنيد.

       O          در سختيها صبور باشيد( سختيها را با صبر و تحمل و شكيبايي آسان نمائيد)

       O          هركاري را با نام و ياد خداوند متعال شروع كرده و يا خاتمه دهيد.

       O          هر كاري را براي رضاي خدا انجام دهيد و انتظار تشكر و پاداش را از هيچ كس نداشته باشيد.

       O          هيچ وقت نااميد و مايوس نشويد. به كسي اميد نبنديد، بجز خداوند متعال كه قادر مطلق مي باشد.

رسول اكرم (ص ) مي فرمايند : خوشا به حال كسي كه به بررسي عيب خود مشغول و از جستجوي عيوب ديگران غافل باشد).

فصل دوم : تغذيه

    ياد بگيريد كه غذاهاي كم حجم و پركالري مصرف كنيم . زيرا پله دوم صعود بطرف كمال تغذيه درست و صحيح     مي باشد.

       O          از بهترين و تازه ترين مواد غذايي استفاده كنيد.

       O          بايد آنچه راكه بدن نياز  دارد خودر، نه آنچه را كه عادت غلط به ما آموخته است.

       O          هرگز به غذايي كه دوست نداريد دست مزن.

       O          تا وقتي كه بدن شما مي تواند با نيروي طبيعي خود با مرض مبارزه كند از استعمال دارو پرهيز كنيد( يا داروهاي گياهي )

       O          بجاي گوشت از سويا  و بجاي روغنهاي جامد غيرطبيعي از روغنهاي گياهي مايع استفاده كنيد.

       O          بجاي قند و شكر از كشمش انجير توت خرما و عسل استفاده كنيد.

 هر پولي كه به مصرف خريد ميوه ها برسانيد سرمايه است .شما مي گوئيد ميوه گران هستند؟ من از شما مي پرسم ، داروها چطور؟

فصل سوم : تنفس

    تنفس  صحيح باعث فعال شدن انرژيهاي ذخيره اي درون بدن مي گردد. زماني كه تنفس منظم نباشد ، فكر هم ثبات نمي گيرد. اما زماني كه تنفس ثبات داشت فكر هم آرامش مي گيرد.

تنفس در سه مرحله :   1- دم         2- نگهداري ( حبس نفس )          3- بازدم

اگر شما هوا را از درون بيني داخل بكشيد، بيشترين مقدار پرانا را به دستگاه بويايي خود مي رسانيد، در نتيجه به پرانا امكان  مي دهيد تا به قسمتهاي مختلف مغز و هوش شما تاثير كند.

(( پرانا به منزلة قوايي است كه در ماوراء تنفس قرار دارد و يك نوع انرژي كيهاني است كه در تمام جهان هستي موجود است . پرانا بصورت ذرات ريز معلق در هوا است كه داراي انرژي فعال و قوي ناتمام مي باشد.))

زماني كه ناراحت و عصباني هستيد تنفس شما سطحي ، سريع و نامنظم مي شود. برعكس زماني كه آرام هستيد تنفس شما آهسته و عميق مي شود. لحظه اي به آرامش اتاق گوش داده ، آرام و عميق تنفس كنيد و آن را ادامه بدهيد، سپس به صداي درونتان گوش كنيد و به آن فكر كنيد. در اينحالت ، به تمركز و آگاهي دست مي يابيد. شگفت اين است كه حتي در بين تنفسها احساس مي كنيد كه از زمين كنده شده ايد و معلق در هوا هستيد . بنابراين تفكرات شما تا اندازه اي انعكاس تنفسهاي شما است و هر زماني كه ياد بگيريد چگونه تنفس خود را كنترل كنيد، ياد مي گيريد چگونه فكر خود را كنترل كنيد. با كنترل تنفس، بدن شما سرشار از اكسيژن و پرانا مي شود و شما آماده براي تمركز و تفكر مي شويد. كسي كه در حال تمركز است او در حال جمع كردن و ذخيره پرانا در بدن و فكر خود مي باشد.

 آيا مي داني يك ساعت قبل از اذان صبح از آسمان ( فرشته ها )‌يا پراناهاي مثبت به زمين نازل مي شوند شما مي توانيد در آن ساعت سرتان را از پنجره بيرون ببريد و چندين نفس عميق بكشيد شما  آن پراناها را تنفس كنيد و انرژي كسب كنيد.

فصل چهارم نرمش ( انعطاف پذيري )

    نرمش باعث فعال شدن انرژيهاي بدن از درون به بيرون مي گردد . اين تحريك باعث انرژي رساني به تمامي بدن گشته در نتيجه تمامي سلولهاي غيرفعال اعضاي بدن را فعال مي كند و بدن از حالت كسلي ، تنبلي و بيماري به حالت سلامتي ، نيرو نشاط و شادابي اوليه خود برمي گردد.  در اين حالت هر كاري كه شما انجام مي دهيد، مثل : شستشوي بدن . تغذيه و تنفس كاملابصورت انرژي خودش را در بدن نشان مي دهد.

عقل سالم در بدن سالم است . ورزشكار واقعي ، كسي است كه ورزش جسمي و روحي كند وبا گفتار نيك ، كردار نيك ، پندار نيك در راه خدا جهاد كند.     با اعضاي خانواده دسته جمعي به كوه برويد و تا آنجايي كه مي توانيد كوهنوردي كنيد واز طبيعت و هواي تميز و پاكيزه استفاده نماييد.

 

/ 1 نظر / 307 بازدید
kourosh

شما هم وبلاگ توپی دارين اينجا هم دابس هست.اگه وقت کردی يه سری هم به ما فقير بيچاره ها بزن