فهرست مطالب «خود هیپنوتیزم»

بخش اول ؛ فوايد خودهیپنوتیزم

  "خود هیپنوتیزم" کلید مغز ، عواطف و احساسات است.

 

 "خود هیپنوتیزم" بهترین دارو رفع اختلافات خانوادگی است.

عقیده هاری آرونز درباره فواید "خود هیپنوتیزم":

 

   خودبینی و نشاط درزندگی، ازدیاد مقاوت جسمی و فکری، معالج بی خوابی، بیدارشدن ازخواب درهر موقع دلخواه، تقویت حافظه، تقویت تمرکز فکر، تیزبینی و تیز شنوائی، سرعت در یادگیری، موفقیت در امتحانات و یادآوری خاطرات بسیار دور، استفاده از خودهیپنوتیزم در دندانپزشکی، بیدار کردن استعدادهای خفته، زایمان بی درد بوسیله خودهیپنوز، کم روئی، ترسوئی و اعتمادبه نفس، ترک بسیاری از اعتیادات، انحرافات جنسی، وحی و الهام ، شعرا و خود هیپنوز، "خود هیپنوز" در کاراته، خود هیپنوز در جراحی، محرّکات ذهنی و وسواس، هیپنوز در پزشکی، درمان چاقی و لاغری بوسیله "خودهیپنوز"، بیماری پُرخوری و ثروتمندشدن از طریق خود هیپنوتیزم.

جدول مدرج عمق هیپنوتیزم  هاری آرونز.

                                                **************

بخش دوم؛ چگونه خود را  هیپنوتیزم کنیم

 

قسمت اول؛  حالات  "خود هیپنوتیزم"

  تمرکز فوق العاده ذهن ، هیپنوتیزم شدن پیشوایان مذهبی ، مراحل و حالات خواب هیپنوتیزم طبق نظریه هاری آرونز، پدیده های هیپنوتیزم طبق تجربیات هاری آرونز، قدرت خارق العاده حافظه ، ازدیاد حساسیت خارق العاده ، پدیده های جسمی و روانی هیپنوتیزم.

  اثر هیپنوتیزم برروی ماهیچه های ارادی(اعضاء بیرونی).

  اثر هیپنوتیزم برروی اعضاء داخلی ( از دیدگاه جان هارتلند).

***

قسمت دوم؛  چگونه خود را  هیپنوتیزم کنیم. 

 سه نوع روش خود هیپنوتیزم:

الف) خود هیپنوز به روش آمریکائی- اروپائی.  ده نکنه مربوط به عمل خودهیپنوتیزم.

پنج فایده تنفس پرانا ، خواص پرانا.

  چه کنیم که هرجلسه خوابمان عمیق تر شود، تا چه درجه می توانید هیپنوز خود را عمیق کنید.

ب‌)      خود هیپنوز به روش هندی:   

درباره یوگا و تعریف یوگا.

1-    جنانا یوگا ( رسیدن به خودهیپنوز از طریق مطالعه)

2-    بهاکتی یوگا ( رسیدن به خودهیپنوز از طریق عبادت)

3-    کارما یوگا ( رسیدن به خودهیپنوز از طریق کارکردن)

4-    مانترا یوگا (رسیدن به خودهیپنوز از طریق ذکر گفتن)

5-    هاتا یوگا (رسیدن به خودهیپنوز از طریق ورزش)

6-    راجا یوگا  ( رسیدن به خودهیپنوز از طریق کنترل فکر)

تعریف شش روش رسیدن به خودهیپنوز از راه یوگا.

     « صمدهی» (شور و عشق و  ذوق و احساس قدرت زایدالوصف)

   هاتا یوگا یا روش اصلی خودهیپنوز از طریق هندی:

   درس اول- یاما.  شعور باطن چگونه ممکن است متمرکز شود.

   پنج عامل(که از نقطه نظر فکری و ذهنی) باعث آمادگی قبل از شروع یوگا میشود.

   عفت و پاکدامنی.

  درس دوم- نیاما یا آئین مذهبی،پنج دستور برای نیاما، قناعت چگونه باید تمرین شود

  درس سوم- آسانا (ورزشهای بدنی)، شرایط نگاه کردن به شمع. علت خیره شدن به شمع.

    تمرینات کامل یوگا همراه عکس و شرح کامل.

    «ذکر» یا «مانترا» در تمرینات یوگا.

   کدامیک از «آساناها» کدام بیماریها را معالجه می کند:

    تنگی نفس، برونشیت (ذات الریه)، بواسیر، باد مفاصل (روماتسیم)، عرق النساء (سیاتیک)، ناتوانی جنسی، اختلالات بیضوی، دفع یبوست، دیابت (مرض قند)، بی خوابی، اختلالات قاعدگی، ضعف اعصاب، معالجه چاقی.

  درس چهارم- کنترل تنفسی ( پرانا یاما).

  تنفس های معرف به روش هندی: تنفس پاک کننده یا (کاپالا بهاتی).

  سایر تنفس های یوگا.

  درس پنجم- خودداری از شهوات.  چرا باید شهوات و تمایلات کنترل شوند.

  درس ششم- دهارانا (تمرکز افکار). شش حالت تمرینات طرز نشستن، جهت تمرکز فکر

   تئوری تمرکز فکر ، فکر را به کجا باید متمرکز نمود

    کلاس یا درجات صعود انسانی، هفت درجه یا کلاس  شعور و آگاهی و عقل بشر

ت‌)      خود هیپنوز به روش ایرانی:

 مبحث اول- توضیحات مقدماتی ، مدارج عالی تر در عرفان.

برای غلبه برنفس چه باید کرد

   مبحث دوم- مقامات.      مبحث سوم- احوال.

   مقامات: توبه، ورع، زهد، فقر، صبر، توکل، رضا.

   جامع ترین و کاملترین تعریف گناه.

   مرشد( راهنما، استاد، ولی).

   سه چیز که فقر همراه خود دارد، بررسی فقر ازنظر علمی.

   درجات توکل، تعریف نفس ، توصیف شیطان، انجام برخی از اعمال ظاهری که اراده را تقویت می کند باعث غلبه برنفس می شود.

    احوال: حال مراقبه، حال قرب، حال محبت(عشق)، حال خوف، حال رجا، حال شوق، حال انس، حال اطمینان، حال مشاهده، حال یقین.

    تعریف مراقبه از دیدگاه استاد محمّدرضا یحیایی.

    تمرین مراقبت با استفاده از تعریفی که عرفا کرده اند ، مراقبه دمیان.

    علامت محبت، روشن بینی و خواندن افکار.

روشهای هفتگانه خودهیپنوتیزم:

      خودهیپنوتیزم بوسیله تسبیح؛ متمرکز کردن فکر به سقف دهان؛ متمرکز کردن فکر روی تنفس؛ متمرکز کردن فکر روی خدا در هرجا و هر مکان؛ متمرکز کردن فکر روی ضربان قلب و نبض؛ متمرکزکردن فکر روی نقطه سیاه،آئینه،چراغ خواب،شمع،بلور و یا هرچیز براق؛  متمرکز کردن فکر روی چاکراهای بدن.

   توضیحِ متمرکز کردن فکر روی چاکراهای بدن.

   چاکراها یا مراکز قدرت فوق العاده در روح انسان.

   قالب به قالب عنصری، «قالب اثیری»  (بدن اثیری، کالبد ذهنی، روان).

   پرانا یاما (کنترل تنفس) ، نیروی عظیم کندالینی ، وحدت ، سوشومنا نادی ، روش طبّ سوزنی ، روش تمرین تمرکز روی چاکراها ، نکات مشترک در انجام تمرینات روشهای هفت گانه خودهیپنوتیزم،

   شش عامل برای نتیجه گیری و بهبود سریع افراد بوسیلۀ خودهیپنوتیزم .

/ 2 نظر / 128 بازدید
اشراق

سلام بهتره با بدست آوردن هدف اينا رو درک کنی نه با هیپنوتيزم و کتاب وسخن اين و آن به وبلاگم سر بزنی بهتر می فهمی

ارواح ۲۰۰۶

www.arvah2006.blogfa.com سلام وبلاگ بسيار زيبا و مفيدی داريد ممون می شوم وبلاگ بنده را نيز به دوستان معرفی کنيد با تشکر